• Vzorový formulář slouží jako doporučený vzor. Z tohoto důvodu nebude možné vymáhat případné vzniklé náklady za situace způsobené případnou obsahovou chybou.
• Před použitím tohoto vzoru doporučujeme ověřit, zda je vhodný pro Vaše účely.
(Tento formulář vyplňte a odešlete jej zpět pouze v případě, že chcete reklamovat zboží v zákonné době. Formulář je třeba vytisknout, podepsat a zaslat naskenovaný na níže uvedenou e-mailovou adresu, případně jej vložit do zásilky s vráceným zbožím.)
Adresát (prodávající):
(uveďte název e-shopu, jméno a příjmení/obchodní firmu, adresu sídla a e-mailovou adresu)
Internetový obchod: zde vyplňte webovou adresu svého e-shopu
Společnost: název firmy
Se sídlem: uveďte sídlo společnosti
IČ/DIČ: pokud máte k dispozici
E-mailová adresa: vyplňte funkční e-mailovou adresu
Telefonní číslo: zadejte funkční číslo
(Následující požadované údaje doplní Váš zákazník)
Spotřebitel:
Moje jméno a příjmení:
Moje adresa:
Můj telefon a e-mail:
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace)
Dobrý den,
dne (*) jsem ve Vašem obchodě (*) vytvořil objednávku (specifikace objednávky viz níže). Mnou zakoupený produkt však vykazuje tyto vady (* zde je třeba vadu podrobně popsat ). Požaduji vyřídit reklamaci následujícím způsobem: (* zde je třeba požadovaný způsob vyřízení podrobně popsat ; například - „jelikož se jedná o odstranitelnou vadu, požaduji opravu produktu a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů). Zároveň Vás žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem na opravu/výměnu, a následně potvrzení data a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (v případě, že se jedná o opravu, nikoliv výměnu).
• Datum objednání (*)/datum obdržení (*)
• Číslo objednávky:
• Peněžní prostředky za objednání, případně i za doručení, byly zaslány způsobem (*) a budou navráceny zpět způsobem (v případě převodu na účet prosím o zaslání čísla účtu) (*)
• Jméno a příjmení spotřebitele:
• Adresa spotřebitele:
• E-mail:
• Telefon:
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
V (místo), Dne (datum)
(Váš podpis) ______________________________________
Jméno a příjmení spotřebitele
Seznam příloh:
• Faktura za objednané zboží č. (*)
Reklamaci je třeba uplatnit nejpozději do 24 měsíců od zakoupení. Reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, aby nedošlo k rozšíření vady, což by mohlo vést k jejímu zamítnutí. Včasné oznámení vady po jejím zjištění zajistí hladký průběh vyřízení reklamace.
Reklamace je považována za vyřízenou teprve tehdy, když Vás o jejím vyřízení informujeme. Pokud uplyne zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, považujte to za podstatné porušení smlouvy a můžete od kupní smlouvy odstoupit.